onsdag 19 september 2012


Herregud vad tiden går fort. Jag trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle gå en över en månad mellan mina blogginlägg... men se så fel man kan ha. Anledningen? Jag har tusan inte tid att blogga längre. Det känns lite trist faktiskt men jag måste vara realistisk. Skolan kräver väldigt mycket tid och den lilla tid jag inte pluggar vill jag vara med lilleman, vänner och familj, eller träna eller bara vara!
Jag har helt enkelt fått prioriterat och bloggen ligger väldigt långt ner på den prioriteringslistan...

Men om man ska försöka sammanfatta min senaste månad kan jag väl säga att den mesta tiden har handlat om studierna. Jag tycker inte att jag hinner så mkt mer än att plugga just nu. Lilleman har den senaste månaden spenderat totalt 2 veckor hos sin pappa i Stockholm, vilket har varit bra för mina studier men inte alls bra för mitt mamma-hjärta som skriker efter sin son! Jag hade honom hemma i en vecka sen bar det iväg till pappa igen och nu kommer han hem på fredag... saknar han så mycket så jag vill helst bara lägga mig ner och gråta :'(

Har jag hunnit med något mer än plugg? Nja.. nån bowling-vända, lite fika med vänner, lite träning, lite film... inte så mycket mer än vardagssysslorna direkt. Rätt tråkigt kan tyckas, men jag trivs ändå rätt bra. Dock längtar jag tills utbildningen är klar och jag förhoppningsvis får gå ut i arbetslivet på riktigt! Nu jagas det praktikplatser inför vårterminen. Vi ska ju vara ute från 7 januari till sista veckan i maj, så det är en lååång praktik och jag "tävlar" mot många duktiga klasskamrater. Som tur är vill inte alla vara på samma ställen men mitt prio 1 val vet jag att jag inte är ensam om.. så det är bara att visa sin bästa sida och hoppas att det går vägen :-)

Nu ska jag ta och göra mig i ordning inför sista föreläsningen i Internationell handelsrätt. På fredag är det tenta i Juridik/Internationell handelsrätt. Wiiii :-P eller nåt. Haha

Hoppas alla har det bra där ute!

Jag mår fint iaf och livet rullar på.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer