tisdag 24 april 2012

Underbar tisdag!

Har haft en av de bästa dagarna på länge :-) Humöret har verkligen varit på topp och det är en underbar känsla när man liksom svävar fram när man går... ja riktigt härligt är det.

Började dagen med möte på förskolan och det är väldigt tydligt att vi alla har samma uppfattning och det är att Kevin har utvecklats enormt i talet sen i höstas. Det är otroligt härligt att se vilken skillnad det blivit och hur han själv blivit mer självsäker i talet och förstår så mycket mer. Tidigare var jag orolig inför förskoleklassen men inte nu längre. När vi hade det senaste mötet hade han precis lärt sig att hans namn började på "K" och han kände igen bokstaven överallt. Nu, 3 månader senare, kan han bokstavera sitt namn och han har kunnat skriva hela sitt namn ett bra tag nu. Mycket av dessa framsteg beror så klart på att hans intresse för detta har ökat radikalt den senaste tiden.
Jag är så klart en mycket stolt mamma :-)

Efter det hade jag en massa ärenden - bl.a hämtade jag pärlan :-) Så fin, så härlig, så underbar! Jag är alldeles kär...

Efter det hade jag en lunchdejt att se fram emot. Alltid lika trevligt :-) och sedan var det bara att fara till skolan för att ha lite affärsengelska. Nu är det inga föreläsningar förrän på onsdag nästa vecka, vilket innebär att man hinner plugga en massa och gymma, Underbart! Skulle vilja gå varje dag om jag hade möjlighet.. men det har jag ju inte. Så det får bli de dagar det är föreläsningsfritt för det är en perfekt paus i pluggandet. Man får ny energi till att sitta och läsa.

Nej nu bara ordbajsar jag. Är bara så himla glad idag och livet känns på topp!

Denna dag tackar vi för.

Hoppas alla ni andra också haft en bra dag :-)

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer