torsdag 16 september 2010

I mina tankar


Det är många tankar i mitt huvud just nu och det är många känslor som flödar fritt inom min kropp. Det är varma känslor för Han, det är krossade drömmar, det är tankar om framtiden, det är glädje över lilleman.. det är mycket!

Kanske var detta uppbrott med Han det bästa som kunde hända just nu. För vem vet vad som händer i framtiden? Kanske flyttar jag hem och börjar om från början igen eller så blir jag kvar här och bygger upp mitt liv från grunden. Jag har vänner både där och här. Jag har varma känslor för "hemma" och hemma här. Jag dras åt alla håll och kanter. Vad gör man när man inte vet vad man vill? Ja det är inte enkelt, så mycket kan jag ju säga. Jag låter ödet bestämma, i detta fall får man se var man hamnar. Det enda jag verkligen vet är att jag är glad att jag och lilleman mår bra och att han och jag har varandra. Det finns inget bättre än att vakna upp av hans röst.

Det kommer komma bra och dåliga dagar i resten av mitt liv. Det kommer man inte ifrån. Men det är de dåliga dagarna man ska ta lärdom av och det är de bra dagarna man ska minnas. Man behöver dem båda för att få ut det bästa av livet.

Nu när jag är "fri" igen.. (singel alltså) så ska jag passa på att njuta av den delen av mitt liv för nästa gång jag har ett förhållande är det möjligtvis för resten av mitt liv. Nu har jag bara lilleman och mig själv att bry mig om och jag ska njuta av den här tiden när det bara är han och jag.

Jag är en ung, frisk (bortsett från den nedrans förkylningen jag har just nu) kvinna och jag har hela livet framför mig. Jag ska leva livet nu... innan det är försent!

Jag vill inte sitta på hemmet när jag är 85 år och ångra det jag inte gjort.
Jag tror att man bara lever en gång och jag tänker göra det bästa av det här livet.

Oavsett vad som händer med mitt företag så har jag gjort det. Jag har förverkligat en av mina största drömmar. Det har jag växt av, jag har vågat satsa på mig själv och det jag tror på. Sedan spelar faktiskt inte resultatet så stor roll för att bara få göra det är något jag aldrig kommer ångra. Jag tycker verkligen alla där ute ska ta chansen att förverkliga sina drömmar innan det är försent. Just do it!

Men nu ska jag sluta babbla på och istället göra lite nytta ;)

Lev livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer