onsdag 13 juli 2011

Firework!

När allt är som jobbigast och man bara vill krypa ner i sängen, dra täcket över huvudet och låtsas som ingenting, så får man försöka ta till sig de där små ljusglimtarna som gör livet sååå mycket roligare att leva.

Mina ljusglimtar idag;
- Man får träffa en härlig vän som gör en glad (idag har jag träffat både Sanna, Håkan och Björn)
- Lilleman och jag tokar oss (idag rockade vi loss till Mora träsk i köket)
- Jag får fotografera och blir nöjd med resultatet (tog kortet ovan på mig och lilleman idag)
- Får göra något för en person jag tycker väldigt mycket om (ska göra mysmiddag för mig och T idag)
- Någon som tycker om mig visar det genom att göra sånna där små saker som betyder enormt mycket i det stora hela (mötte T utanför hans jobb lite spontant och han gav mig det härligaste leendet jag sett, som fick mitt hjärta att slå dubbla slag)
- En ledsen liten L ville inte lämna sin mamma när vi hämtade henne och när vi kom hem så gav hon mig det där härliga skrattet som bara lilla L kan göra. Då försvinner den där dåliga känslan i magen som man får när ett barn är ledset.

Massa härliga ljusglimtar i min vardag, de skänker en massa värme och gör att man orkar.

Nu ska jag göra i ordning min och T's mysmiddag :-) Tända lite ljus och prata om allt mellan himmel och jord, kärlek ♥


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer