fredag 13 januari 2012

Det blev lite dåligt med uppdateringar här ett par dagar eftersom jag och lilleman for ner till Uppland en sväng. Där nere passade vi på att träffa familj och vänner eftersom jag inte kommer hinna med några turer ner under tiden jag har praktik.

På tal om praktiken. Jag var på möte på praktikplatsen i tisdags och innan jag var dit var jag väldigt nervös inför min praktikperiod, men efter mötet känns det bara kul och lite pirrigt. Min handledare är väldigt bra och nu vet jag vad mina uppgifter är under praktikperioden. Dessutom bjöd han med mig på hockey imorgon tillsammans med resten av personalen, det ska bli jättekul eftersom jag ännu inte varit på nån hockeymatch här uppe (trots att jag bott här i 3 år nu!!). Så nu är jag väldigt förväntansfull inför måndag då det är dags att börja hela karusellen :-) Dessutom så kanske det blir ett helt underbart slut på praktikperioden, hoppas hoppas hoppas!

Hur som haver, mina dagar i Uppland var väldigt trevliga och mysiga. På tisdagen, när vi kom ner till mamma, så åkte vi ut en sväng till "moster Tiki" och hälsade på. Sedan blev det en sen middag framför en film för mig, lilleman och mamma. På torsdagen hälsade vi först på lillemans morfar och sedan åkte vi in till Uppsala. Träffade Jonas en snabbis på Gränby (som jag saknat honom, så det var verkligen på tiden!) och efter det åkte vi hem till Emma & co. Där blev det bus med våra fina barn, jag och Emma tog en liten nostalgisk spel-sväng av "Twister" och sedan blev vi bjudna på middag där. Mycket goda köttbullar och potatis med tillbehör av Rasmus (han är verkligen dunderbra på att laga mat). 5 stjärnor :-) Kom hem till mormor sent på kvällen och spenderade resten av kvällen uppkrupna under en filt och tittade på film jag och min skrutt.

Igår var det hemresa för mig och lilleman skjutsade jag till hans far i Sthlm, där han ska vara tills på söndag. Direkt när jag kom hem dök jag på hemtentan, som jag ska kämpa mig vidare på idag är det tänkt. Det var inte allt för enkelt och jag har redan kört fast på en uppgift. Men det är bara att trilskas vidare så man kan lämna in den i "lagom" tid idag så man kanske hinner njuta av den här helgen innan praktiken börjar för då blir det 110% i 10 veckor framöver.

Oj, det blev ett långt inlägg idag. Det märks att man inte fått skriva av sig på ett par dagar :-)

Hoppas alla andra haft en bra vecka och att ni får en underbar helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer