tisdag 3 januari 2012


Funderar på en sak och jag vill gärna ha åsikter om detta då jag inte riktigt vet vad som är bäst.

Som många av er kanske har sett så har bränslepriserna skjutit i höjden igen och som vi alla vet så kommer det inte bli billigare med tiden...
Min dyraste resa jag gör är när jag ska lämna lilleman till hans pappa (som bor i Sthlm), vi möts i Tönnebro för att ingen av oss ska behöva köra hela vägen. Men det börjar som sagt bli väldigt dyrt att åka närmare 40 mil/gång som lilleman ska dit.

Min tanke är då att flyga. Det tar endast 50 minuter (annars får man räkna med ca 4-5 timmar i bilen för lilleman som ska åka hela vägen, alltså totalt 8-10 timmar/helg när han ska ner till sin pappa), dessutom blir det mycket billigare med flyget.

MEN han är ju bara 4 år, fyller 5 i år. Sundsvallsflyg låter barn resa ensamma från dess att de är 5 år. MEN vågar man göra det? De kan få en personal som håller koll på dem under resan, men ändå.. vågar man låta sin 5-åring åka själv? Första gången tänkte jag åka ner med honom, eftersom han aldrig flygit tidigare, men sedan övergå till att han ska få åka själv.

Skulle Du låta ditt barn resa själv, varför/varför inte?

1 kommentar:

  1. Hej

    jag tror det kommer gå jättebra för honom att flyga själv om han inte blir rädd att flyga av någon anledning, jag har haft barn som varit tvungna att sitta själva på tåg och buss och dom alternativen är inte roliga! för det kan bli förseningar..tåg/buss kan gå sönder ´samt att dom kan ju faktiskt råka hoppa av på fel hållplats. Här är flyg så mycket bättre! jag tror att personalen följer med barn som reser ensamma så att dom inte står helt själva vid ankomsten osv. Förstår ditt "mamma hjärta" så väl med oron att dom ska resa själv, men jag tycker att du ska ge det en chans. I långa loppet tror jag det blir så mycket bättre för er alla med kortare restid helst för lillskrutten :)
    /liten mamma

    SvaraRadera

Kommentarer