tisdag 14 februari 2012



Den här veckan började inte precis som det var planerat direkt. Igår när vi var på väg mot förskola, jobb och praktik så tänkte jag att jag måste kolla tempen på lilleman eftersom han sa att han fortfarande var sjuk. Och så var fallet, 38 graders feber igen. Jag ringde förskolan för att sjukanmäla och fick höra att flera barn hade haft på samma sätt, de trodde att det var något som heter "femte sjukan" och det stämmer in på hur lilleman varit den senaste tiden.

Hur som haver, eftersom jag varit hemma i 1½ vecka (inte så bra när man bara är ute på 10 veckors praktik), så bestämde jag och Kevins pappa att han skulle åka till Sthlm och vara där i veckan. Så jag och lilleman packade ihop oss och åkte ner till Sthlm men innan vi hade kommit fram så kände jag att jag inte mådde nå vidare. Tog alvedon hemma hos lillemans pappa innan jag började åka hemmåt igen. Desto längre jag kom desto sämre mådde jag. Började frysa, ont i kroppen och ont att svälja. Så nu ligger jag hemma i soffan och känner mig mindre frisk :-/ Det gör ont att gå 1 meter så jag försöker att ha allt viktigt inom en armlängds avstånd.

Som sagt, inte riktigt som planerat. Men jag hoppas att jag ska må bättre imorgon så jag orkar åka till praktiken igen. Det känns verkligen inge vidare att ha missat så mycket tid där, speciellt med tanke på att vi bara är ute på praktik i 10 veckor. Jag förstår dock varför försäkringskassan kallar februari för "Vabruari". Alla man känner är mer eller mindre sjuka just nu, jäkla tid på året det här :-/

Det var ju inte riktigt så här jag hade hoppats på att spendera alla hjärtans dag... Hade planerat att göra en mysig middag till mig och mina älsklingskillar. Nu är ju lilleman i Sthlm och jag är sjuk.. inte speciellt mysigt. Men man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Just nu längtar jag tills gubben slutat jobbet så jag får spendera kvällen i hans famn uppkrupen i soffan.

Hoppas ni andra mår bra och att vi alla slipper fler sjukdagar den här månaden.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer