tisdag 21 februari 2012


Vissa dagar måste man bita ihop lite extra för att orka ta sig igenom dem, idag är en sån dag känner jag. Känns frustrerande att tiden alltid är en bristvara och att ha den här stressen hängandes över mig är inge vidare. Jag vet att jag inte ska stressa för mycket för det resulterar bara i magkatarr och det vill jag nog helst slippa om jag vår välja. Det är 4 veckor kvar av praktiken nu och idag var min handledare från skolan på besök på praktikplatsen, vilket resulterade i att jag känner mig ännu mer stressad. Den där nedrans rapportskrivningen ger mig rysningar längs ryggraden. Vill inte! Men som sagt, bita ihop, bara att bita ihop!

Men nu bara går jag och väntar på att lilleman ska bli sjuk igen eftersom lilla L är hemma med hosta och feber - IGEN! Det fattas ju bara det just nu... ja det fattas bara det! Bita ihop var det ja.... Irri...

Idag efter middagen blir det nog en promenad för att rensa huvudet och även få lite ny energi i kroppen. Sen hem och mysa med lilleman, mitt lilla hjärta, min solstråle. Han är verkligen världens goaste kille :-) och han är en riktig mamma-gris han där. Igår när han kom hem från förskolan kom han in i köket där jag stod och lagade mat, tittade på mig och sa; "Men mamma, jag måste ju få en kram och en puss när jag kommer hem". Klart de! Hade bara inte hunnit så långt än :-) Min fina! Och på kvällen när det är dags och sova ska han alltid ha en puss och en kram, stora L säger jämt; "Usch, pussar!" och Kevin svarar tillbaka; "Nä, det är faktiskt mysigt" :-) Det är min kille de där. Man får ju passa på att pussa och krama så mycket som möjligt nu innan det blir "pinsamt" :-P hehe.

Nu ska jag jobba på en stund till innan det är dags att hämta pojkarna på förskolan.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer