tisdag 6 mars 2012

Det där med kärlek!

Det finns många typer av kärlek och egentligen är väl ingen bättre än den andra.
Jag är bara så himla lycklig att jag har en massa kärlek runt omkring mig varje dag även om alla inte ser ut på exakt samma sätt. Dessa typer av kärlek tycker jag är de bästa:

Kärlek till familjen
(mamma & jag)

Kärlek till djuren
(jag och Shira)

Kärlek till sitt barn
(Lilleman)

Kärlek till vännerna
(Åsa, Birgitta, Lovisa, Emma, Anna-Clara, jag och Johanna)
 
Kärlek till sin pojkvän
(jag & Thomas)
Utan kärlek av något slag kan livet kännas rätt jobbigt, alla behöver vi kärlek för att orka kämpa och orka fortsätta i de uppförsbackar som kommer då och då. Jag har fått stöd från alla de olika slags kärlekar, som jag visat här ovan, i olika sammanhang.

Och på tal om kärlek till djur så funderar jag starkt på att en ny liten vän ska få flytta till oss. En kattbebis kanske? Ja kanske, för kärleken till ens djur är precis som många andra kärlekar - obeskrivlig. Ett djur kan ge så mycket värme och kärlek så att leva utan djur i ens hem kan kännas enormt tomt oavsett hur många människor som bor under samma tak. Picazzo, vår katt som bor i huset, är en underbar liten filur. Han kommer helst till mig och kryper upp nära och ger mig små kärleksbett i armen när han är gos-sugen :-) Det är så mysigt! Hela kvällen igår efter att barnen somnat låg jag i sängen och läste medan Picazzo låg kurrandes på min mage, det är kärlek de!

Nu ska jag fortsätta att arbeta lite här.

Önskar alla en riktigt härlig tisdag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer