torsdag 15 mars 2012

Plugga

Kevin hjälper Thomas att klippa gräsmattan :-)
Idag sitter jag hemma och "jobbar". Mitt arbete på praktikplatsen har fått tagit paus eftersom jag inte kan jobba vidare med mitt nuvarande projekt då infon jag behöver inte blir tillgänglig förrän på måndag. Så då kom jag överrens med min handledare att jag kan jobba hemifrån med rapportskrivningen idag. Det är lättare att sitta hemma och läsa i lugn och ro än på en arbetsplats.

Under dagen ska jag även hinna med en tripp till Clas Ohlson för att införskaffa penslar och slippapper inför renoveringen som startar imorgon :-) Det ser jag fram emot och jag ska försöka laga lillemans arbetsbyxor så att han kan hjälpa mig också. Han är ju så duktig på att hjälpa till och han blir så glad om han kan göra nytta. Tänk i somras när Thomas hade köpt massa kantstenar till rabatterna och Kevin bar de där stenarna tills han var alldeles svettig. Han hjälpte även till att rensa bort alla pinnar efter att Thomas klippt häcken och han ville så klart vara med och klippa gräsmattan. Han var även över till grannen och hjälpte honom att rensa i landet. Hjälpsam och duktig är han och jag är mega stolt över den där lilla killen.

Nej nu är det dags att sätta fart.

Önskar alla en härlig dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer