onsdag 27 oktober 2010

Cykel-killen

Om det är något som min lilla kille tycker om att göra så är det att cykla :) Så idag har vi varit ute en stund så han fick ta en tur på hojen sin innan snön kommer. Vi hann även kratta lite löv innan regnet började komma ner.

Nu är det snart dags att göra i ordning lilleman för sängen och när han har somnat ska jag ta lite "egen-tid" och göra ansiktsmask, hårinpackning och lyssna på skön musik. Jag skulle gärna vilja måla lite men alla mina färger är nere i butiken så det blir svårt :( Om lilleman är ännu piggare imorgon så kanske vi kan knalla ner och hämta dem.

Jag har sådan enorm hemlängtan just nu. Sitter och letar lägenheter fast jag inte ens bestämt mig om jag ska flytta eller inte. Jag har ju inte fått några besked om något alls ännu. Men tiden börjar rinna ut i sanden så snart måste det börja hända något. Just nu vill jag bara att det ska bli klart så jag vet hur mitt liv kommer se ut i framtiden.

Lyssnar på "Moving on" med Sarah Dawn Finer på Spotify. Härlig låt! Perfekt en sån här dag när man bara vill hem till sina nära och kära. Det gäller att bita ihop och kämpa på. Jag måste säga att jag trodde att jag hade genomgått tuffa perioder förr i mitt liv men det som hänt mig de senaste månaderna slår alla (personliga) rekord. Man orkar faktiskt mer än vad man tror även om man ibland bara vill krypa ner under täcket och aldrig komma fram igen. Jag har först och främst min underbara lilla son att tacka det för.. att jag orkar. För det finns inget annat alternativ. Han har räddat mig förr och han fortsätter med det. Underbara lilla kille :)

Nu ska jag mysa med min lilla räddare innan han ska krypa ner under täcket.

Godkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer