tisdag 9 november 2010

Ännu en dag

Även idag har det gått hyssat med utförsäljningen.
För varje sak som säljs så känns allting lite och lite lättare inom mig. Det känns som att varje sak som försvinner från hyllorna bär med sig en liten del av min sorg ut genom dörren. En härlig känsla. För jag vill verkligen komma över allting nu.. det gör ju fortfarande väldigt ont och saknaden är inte borta och inte heller känslorna. Men ibland drabbar livet en och det enda man kan göra är att försöka blicka framåt, hur svårt det än kan vara för tillfället.

Jag är väldigt glad att jag haft underbara vänner som ställt upp när det varit som värst, när man mått som sämst.

Jag är gladare nu än på länge, men det går lite upp och ner det där. Men nu känner jag att jag är på väg nånstans och att jag kanske snart kan gå vidare med mitt liv, även om jag innerst inne önskar att jag inte behövde.

Men slut snackat om det där nu.

Strax ska jag stänga här för att knalla bort till förskolan och hämta min lilla skrutt. Ikväll när han somnat tänker jag tappa upp ett varmt bad till mig själv och bara njuta av att vara. Det är fördelen med att vara ensam, man tar sig mer tid till sig själv då. Man blir oftast bättre på att sköta sin själ. Iaf jag gör det.

Livet är härligt och syftet med livet är att leva det :)

Hoppas ni alla där ute får ett underbart avslut på denna tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer