söndag 28 november 2010

♥ Dag 5 – Vad är kärlek

Vad är kärlek: Jag tror kärlek kan vara många saker och kännas på många olika sätt. Jag vet iaf att jag älskar olika människor på olika sätt. Som min son, honom älskar jag villkorslöst och med hela mitt hjärta varje dag. Min finaste vän, Emma, älskar jag för att hon är den finaste, härligaste människan jag känner. Min familj (mamma, pappa, syster, svåger) älskar jag också villkorslöst för att de är min familj och de ställer upp i vått och torrt ♥

När det kommer till att älska sin livspartner så är det något jag tror växer fram med tiden. Jag tror inte på att man kan älska någon efter några dagar eller ens några veckor. Man kan falla pladask för varandra, men när det kommer till älska så tror jag man behöver tid att lära känna personen först, för man känner ingen efter 4 veckor tillsammans. Men det är jag det.. alla fungerar vi olika.

Men nu var det ju kärlek jag skulle skriva om, inte älska. Fast de två går väl hand i hand iofs :)

Kärlek för mig att bry sig om, älska, finnas för och acceptera en person precis som den är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer