onsdag 17 november 2010

Nästa vecka


Nästa vecka är sista veckan i butiken. Sedan stänger jag igen dörrarna för gott.
Det är en bitterljuv känsla måste jag medge. Samtidigt som det gör så ont i mitt hjärta att behöva lägga ner min dröm på det här sättet så känns det samtidigt skönt. Då kan jag börja lägga det här bakom mig och istället koncentrera mig på mitt liv och på min son.

På tal om mitt liv så måste jag säga att jag känner mig ovanligt glad och uppåt jämfört med hur jag mått de senaste månaderna. Även fast det fortfarande är många delar i mitt liv som är kaos så känner jag att det inte finns någon anledning att deppa ihop längre. Man lever bara en gång och man måste ta vara på den tiden man får. Jag vill försöka göra det absolut bästa jag kan av min situation, oavsett vad som händer.

Jag tror att jag gått och blivit lite av en optimist, trots alla motgångar som jag stött på under sommaren och hösten.
Så visst, det gick åt helskotta med Anders, men jag kommer hitta min dröm-karl när tiden är inne.
Så visst, min dröm gick åt helskotta, men då finns det säkert något ännu bättre för mig där ute. Så visst, jag flyttade 30 mil från tyggheten för ett förhållande som inte fungerade, men jag trivs otroligt bra här nu.

Så ni ser, det finns alltid en positiv sida man kan se istället för allt det negativa. Jag tror man mår mycket bättre och har lättare att komma förbi det tråkiga om man bara försöker vara lite positiv.

Jag kan tacka mina underbara vänner för att jag känner precis så här för de har hjälpt mig på ett sätt som jag aldrig trodde var möjligt. De gav mig livet och lyckan tillbaka bara av att finnas där och lyssna på mig. En massa kärlek till alla dom!

Nu ska jag strax börja packa ihop mig och hämta lilleman på förskolan. Sedan hem och laga i ordning lite middag :) Ikväll kommer världens bästa Erik och hälsar på! Tänk att det finns sånna underbara människor i världen? Jag är lyckligt lottad :)


En massa kramar till er där ute!
Ta vara på livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer