fredag 5 november 2010

Målning


Åhh herregud hon målar nakna kvinnor!! :O hahaha
Ja jag gör ju det. Kvinnor är så mycket vackrare att måla än nakna män ju :-P Dessutom är jag ingen höjdare på att måla karlar så jag föredrar att måla kvinnor.

Denna målning är inte riktigt klar ännu men jag tänkte visa er hur långt jag kom på den igår. Den är målad med akryl på bomullscanvas.

För mig är det inte resultatet som räknas när jag målar utan jag njuter av känslan jag får när jag står där med stafflit framför mig och penseln i handen. Helt underbart är det. Jag får en chans att reda ut en massa tankar i huvudet eller så stänger jag av helt och går in till 100% i själva målandet. Oavsett så är det en skön paus från verkligheten.

Lilleman tyckte det var dags att vakna redan kl.5 imorse. Gäääsp! Fredag och allt.. hua. Men han sitter nu och tittar på barnprogram och jag är nyduschad så ska ta och torka håret nu tänkte jag. Sedan blir det väl lite frukost och mys med lilleman innan jag ska ner till butiken och förbereda för utförsäljningen nästa vecka. Missa inte det! 50% på ALLT i butiken.

Trevlig Fredag på Er!

1 kommentar:

  1. Fin målning! Så duktig du är :) Ja det är en härlig känsla när man kan koppla bort tankarna och/eller bara gå in 100% för en grej. Lycka till med allt nu, känns det bra att snart flytta 'hem' igen? Modigt av dig iaf att förverkliga din dröm med en egen butik. Jag tycker du ska vara stolt över dig själv som fixar allt så bra! Du verkar vara en sån bra mamma också! /Martina

    SvaraRadera

Kommentarer