torsdag 26 augusti 2010

Alternativ

Det finns några olika alternativ som ligger framför mig. Beroende på vad jag väljer så styr det mitt liv i en riktning eller en annan.

Inga enkla saker direkt.
Jag vill helst inte ta några beslut inom en snar framtid men som det ser ut just nu är det mitt enda alternativ. Och vad är bäst för Kevin egentligen? Det är skitsvårt det här...

I ena handen sitter min dröm, mitt nuvarande liv och en önskad framtid.
I den andra handen sitter en möjlig trygghet, ett tungt avsked och närheten.

Vad gör jag? Vad väljer jag? Vad är rätt? Vad är fel?

Hjälp mig!

3 kommentarer:

  1. Följ hjärtat, känn efter vad du egentligen vill. Har man svårt att välja tycker jag att det är skönt att skriva ner fördelar- och nackdelar med respektive beslut...Hoppas du kommer fram till vad som egentligen är bäst för dig och Kevin! / Martina

    SvaraRadera
  2. Finns det något som säger att du inte kan förverkliga din dröm med att öppna en butik på annan ort? Kanske behöver du tryggheten just nu... Och det går ju alltid att ändra sig, göra om och göra "rätt". ;)

    SvaraRadera
  3. Oj Jonna...ja vad ska du välja. Det första jag tänker på är tryggheten, eller en möjlighet till trygghet. Starta butik kan du ju göra vart som helst som nån annan skrev oxå. Ditt intresse och det du brinner för försvinner ju inte för att du flyttar hem (antar att det är det du tänker på) Sen att det blir en flytt med allt vad det innebär för Kevin det ordnar sig alltid. Bara du som mamma känner dig trygg och kan förmedla den känslan till Kevin så känner han likadant. Jag tror du vet vad du vill redan, det har låtit så ett bra tag på din blogg:-) KRAAAAM påre! Anso

    SvaraRadera

Kommentarer