tisdag 17 augusti 2010

Ny presentation

En liten presentation
Då mitt liv har ändrats ganska mycket sedan sist jag skrev min presentation så tycker jag det är dags för en uppdatering här.


Dåtid
Född och uppväxt i ett litet samhälle som heter Gimo. Det ligger 5 mil nordost om Uppsala. Jag har flyttat runt ganska mycket från 15 års ålder fram tills idag. Så de ställen jag bott på, kortare eller längre tid är; Gimo, Öregrund, Uppsala, Fränsta, Vällingby (Stockholm), Bro och sist men inte minst Kvissleby (Sundsvall). Jag har där i mellan flyttat tillbaka till Gimo ett par vändor. Men nu hoppas jag att jag blir kvar här eller i omnejden för Sundsvall har jag alltid velat bott så jag är glad att jag äntligen kommit hit efter många om och men :)

Gymnasiet gick jag i Uppsala, på GUC (Grafiskt utbildningscenter) där jag läste media/fotografisk bild. Det var en rolig tid med många minnen. Jag blev dock sjuk under gymnasietiden, jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som orsakade det, men jag levde 3½ år med ett fruktansvärt påfrestande illamående.

När jag var 20 år flyttade jag till Fränsta för att plugga foto på Ålsta Folkhögskola. När jag hade gått där i ca 1 månad (18 september) fick jag veta att jag var gravid. Då flyttade jag till Stockholm för att bo med barnets pappa. Den 6 maj kom världens finaste lilla kille till världen; Kevin. Med honom försvann mitt illamående och jag kände mig levande för första gången på mycket länge. Hela mitt liv förändrades efter att han kom till världen.

När Kevin var 6 månader separerade jag och Kevins pappa och jag flyttade tillbaka till Gimo. Genomgick en tuff period som ensamstående mamma och fick verkligen känna på hur tungt det kan vara när man är själv med ett litet barn. Jag började plugga igen och hösten 08 hoppade jag på en utbildning för att bli ekonomiassistent. Träffade många trevliga personer och jag kände att den tunga perioden började vända.

I februari 09 flyttade jag upp till Nolby (Sundsvall) då jag träffade en underbar kille här uppe.

Nutid
Jag har fått uppfylla en av mina största drömmar; jag driver och äger en inredningsbutik i Kvissleby. Den 12 juni 2010 öppnade jag upp dörrarna.
Det är tufft att vara egen företagare då det hela tiden är mycket att tänka på och hela ens tillvaro hänger på att företaget går bra. Men samtidigt är det så otroligt underbart att vara sin egna chef :)

Jag bor i en 4:a i ett mysigt hyreshus tillsammans med min fina son Kevin. Även min hund Shira bor här ibland (delad vårdnad med husse). Jag trivs väldigt bra i Norrland men saknar min familj och mina vänner hemma i Uppland.

Framtid
Få företaget att bli lönsamt och ta vara på den tid man har tillsammans med de man älskar.

Mina 5 favoritsaker
Familjen
Datorn
Inredning
Läsa/skriva böcker
Fotografera

Mina 3 största laster
Rökning
Bita på naglarna (ibland)
Stressar

Är det något ni undrar? Fråga på!

Ps. Jag uppmanar er alla som läser att skriva lite kort om er själva i kommentarfältet. Det är så roligt att få se vilka ni är som följer bloggen (dagligen eller någon gång ibland). Så berätta lite kort om er själva, det uppskattas :)

Vad heter du?
Ålder?
Bor?
Hur kommer det sig att du läser min blogg?
Läser du ofta?

3 kommentarer:

  1. Som jag skrev tidigare heter jag Martina, fyller 25 år i november och bor i Uppsala! Du skrev att man gärna får fråga om man undrar något...jag undrar: är du och Anders vänner å så?

    SvaraRadera
  2. Hej Martina :) Ja jag och Anders är vänner. Det enda beslut vi har tagit om våran relation är att vi behöver lite avstånd från varandra.

    SvaraRadera

Kommentarer