lördag 31 maj 2008

realize

"realized"
by
colbie caillat


Take time to realize,
That your warmth is.
Crashing down on in.
Take time to realize,
That I am on your side
Didn't I, Didn't I tell you.


But I can't spell it out for you,
No it's never gonna be that simple
No I cant spell it out for you

If you just realize what I just realized,
Then we'd be perfect for each other
And will never find another
Just realized what I just realized
We'd never have to wonder
if We missed out on each other now.


Take time to realize
Oh-oh I'm on your side
Didn't I, didn't I tell you.
Take time to realize
This all can pass you by..
Didn't I tell you


But I can't spell it out for you,
No its never gonna be that simple
No I can't spell it out for you.


If you just realized what I just realized
Then we'd be perfect for each other
Then we'd never find another
Just realized what I just realized
We'd never have to wonder if
We missed out on each other now.


It's not always the same
No it's never the same If you don't feel it to.
If you meet me half way
If you would meet me half way.
It could be the same for you.


If you just realized what I just realized
Then we'd be perfect for each other
Then we'd never find another
Just realized what I just realized
We'd never have to wonder
Just realized what I just realized

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Jag vet vad jag vill med mitt liv, jag har dock en bra bit kvar tills jag är framme. Men jag har något att kämpa för. Jag har mina mål som jag strävar efter. Hoppet finns där inne och det är det jag lever på. En underbar tanke på framtiden. Utan hoppet finns inget, som de brukar säga; "hoppat är det sista som överger en"

Den 18 juni är det ännu en milstolpe i min strävan efter mina mål. Nästa delmål är i höst när skolan börjar igen, då gäller det att ge järnet till 110%. Ska bli riktigt kul att gå en yrkesutbildning. När man är klar så får man liksom ett rejält slutresultat; ett yrkescert. vilket betyder väldigt mycket när man sen ska börja söka jobb. Vilket jag antagligen kommer börja göra efter utbildningen är klar, det är också ett delmål; ett jobb med fast tjänst. Men när jag tänker efter finns det väl egentligen inget slutmål på allt? Man har alltid något man strävar efter, man blir aldrig helt nöjd med omgivningen. Antingen så kämpar man med att gå ner i vikt eller så kanske det är en utlandsresa som man ska spara ihop till. Men det är ju livet, man lever det på ett eller annat sätt. Huvudsaken man gör det som känns bäst för en själv, det är viktigast. Jag gör inte det just nu. Jag lever verkligen inte mitt liv som jag helst skulle vilja leva det. Det är många saker jag skulle vilja ändra på men det kommer väl med tiden antar jag.

Hur som helst, idag köpte jag hårfärg (snacka om att byta samtalsämne). Ska försöka komma iväg till frisören snart, det behövs kan jag lova! Måste ju vara fin i håret till den 18 juni :) Så klippning och färgning inom en väldigt snar framtid. Möjligtvis redan i början på veckan som kommer beroende på hur tiden räcker till. Ska nog ringa frisören på måndag och kolla om det finns några lediga tider.

Imorgon blir jag och Kevin hemma själva eftersom Christer ska åka till sthlm och gå på Sverige-Ungern matchen med en polare. Så jag och Kevin ska ha en riktig mor- och son-dag imorgon. Bara busa, mysa och ha det skoj hela dagen. Underbart!

Men nu ska jag spela en liten stund tror jag.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer