torsdag 15 maj 2008

Sjukvården

Det här är ju bara sjukt! Sverige börjar verkligen gå ner sig från det demokratiska land som det en gång varit, tillslut kommer det bara handla om pengar; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2474542.ab
Man blir verkligen deprimerad när man läser en sak som denna.

Idag blir det plugg, plugg och lite mer plugg. Så ska sätta fart nu, ingen idé att sitta här.

Nu när jag hunnit tänka efter lite så låter ekonomiassistent inte så fel faktiskt.

Nej nu ska jag öppna naturkunskapsboken.

ciao!
/jonna

6 kommentarer:

  1. Men varför bryr du dig? Du kommer ju aldrig bli drabbad...!! Allt handlar alltid om pengar, vad det än är.. Sen är det väl bara en fråga vart man vill lägga pengarna på? Om jag vill betala mycket pengar för min sjukvård så kan jag ju lägga min pengar på det.. Allt är väl upp till var och en!!!

    SvaraRadera
  2. Nej jag kanske inte blir drabbad men andra blir det och det bryr jag mig om för vi lever alla i samma land. Nej sjukvård ska inte handla om pengar, man ska inte kunna köpa sig före i kön till en operation, det är ju sjukt! Den som behöver det mest ska få det inte den med mest pengar!

    SvaraRadera
  3. Det handlar inte om att köpa sig en operation. Det är två helt olika avdelningar och går inte ihop sig på något sätt. Sen är det ingen annan som blir drabbad heller eftersom de söker till olika sjukhus. Man får det man betlar för så är det bara. Och föresten så handlar det inte bara om sjukvård när det gäller privatisering... du tycker privata skolor och tandläkare också är fel eller? För jag har då aldrig hört dig klaga på det och det har funnits i bra många år.

    SvaraRadera
  4. Det är en enorm skillnad på sjukvård och skolor. Svenska kommunala skolor är inte dåliga och det är ingen vars liv hotas av att gå i kommunala skolor vilket det kan handla om i sjukvården. I artikeln stod det rakt upp och ner att privata läkare kunde "hyra" in sig på de vanliga kommunala sjukhusen under helgerna. Dessutom på akutavdelningarna som är den viktigaste delen på ett sjukhus under helgerna. Hyr en privatläkare ett akutrum betyder det att det finns ett mindre för vanliga "svensson" om de kommer till akuten. That´s my point.

    ps, privata tandläkare gynnar det svenska folket med tanke på att de ofta är billigare än den kommunala tandläkaren.

    SvaraRadera
  5. Nej tyvärr orkar inte diskutera med någon som låter som en kopia av Mona Sahlin och inte har en smula aning om politik och pengar!

    SvaraRadera

Kommentarer