torsdag 1 maj 2008

1 maj


Nu har man jobbat klart för denna gång, vet inte riktigt när jag ska jobba igen för maj-månad är som sagt fullsmockad av prov och uppgifter som ska slutföras. Vet ärligt talat inte hur jag ska hinna med allt, men det är bara att göra sitt bästa och hoppas på det bästa ;) Nu i helgen hinner jag nog inte med så mycket plugg men måste försöka trots allt.

Imorgon är det fredag och på dan ska jag städa här hemma så det ser okej ut när alla kommer på lördag. Sen imorgon eftermiddag kommer Jessica och Henrik hit, då ska vi spela Wii, käka pizza och dricka vin. Det ska bli väldigt kul med tanke på att jag nästan aldrig träffar dem nu för tiden. Saknar :(
På lördag är det som sagt 1-årskalas så den dagen är ju räddad ;)

På söndag åker jag till stan för att fixa det sista med lägenheten inför fotograferingen. Ska försöka komma iväg ganska tidigt på söndag så jag hinner med att städa allt och dessutom plugga till relgionsprovet som jag har på måndag.

Sen veckan som kommer är packad som vanligt.. veckan efter det är "mardrömsveckan" med 4 prov. 1 på måndagen, 2 på onsdagen och 1 på fredagen (nationellt prov i matematik dessutom).

Ja herregud.. det ska iaf bli skönt när skolan är klar så jag kan koncentrera mig på jobbet och inget annat. Vet fortfarande inte vad jag ska göra till hösten. Jag ska söka den där utbildningen men om jag inte kommer in då...? Vad ska jag göra då? Antagligen blir det komvux en termin till eller kanske jobbar jag mer på herrgården? Men vill helst av allt komma in på den där utbildningen så jag får just en ordentlig utbildning. Vet att det skulle passa mig så perfekt! Aja.. en dag i taget.

Nu dunkar jag lite trance i lurarna och tittar på lillen och Christer som leker på golvet (eller ja, Christer kollar på handboll och Kevin försöker få hans uppmärksamhet).

Har fixat klart mina blommor på balkongen nu, blev ganska nöjd faktiskt :) Ser så fint ut med blomlådor där ute. Lite dålig bild men ska fixa en bättre sen när allt är klart där ute. Promise!

ciao!
/jonna

3 kommentarer:

  1. Halloj, Vi ser fram mot att komma på Kevins allra första födelsedagskalas ... stora karln redan.
    / d=O)Wirre & Jennifer X:o)

    SvaraRadera
  2. tjaa jonna. har du chippat ditt wii och bränner spelen själv? Vi gjorde det ähr i dag pch har lite problems nu... :( Kram Marre

    SvaraRadera
  3. Tjoho! Det löste sig efter några försök :) Vi hade inte laddat ehm pal, när vi gjorde det så gick det finfint :9 Tack ändå vännen. Kram

    SvaraRadera

Kommentarer