onsdag 18 februari 2009

Okej

..en kort uppdatering till hinner jag med innan det är dags att åka. Kevin sover nämligen nu och det är fortfarande en halvtimme kvar innan Anders kommer hem från jobbet.

Jag är på sånt där "grubbel-humör" som jag är duktig på även om det blir mer och mer sällan. Har inte tid att grubbla nu för tiden, måste erkänna att jag saknar det. På något sätt är det därifrån jag får min inspiration när jag skriver osv. men eftersom jag inte har tid till att grubbla längre så blir därmed mitt skrivande mer och mer alldagligt och tråkigt. Det känns verkligen jättetråkigt för är det något jag tycker om att göra så är det att skriva. Utan att skryta så var det faktiskt en gång i tiden jag fick höra att jag var väldigt duktig på att skriva, vill gärna komma till det igen, att få höra det och känna mig stolt. Men hur gör jag det? Hur ska jag hinna med att grubbla så jag kan skriva...? Det tåls att tänka på.

Satt iaf och grubblade över kärlek och att älska. Förrutom min underbara son så har jag bara älskat en gång tidigare i mitt liv. De känslorna jag hade då gick inte att mäta och de var så starka att det kändes som att jag skulle spricka när jag tänkte på det. Låten "Genom eld och vatten" med Sarek återberättar ganska bra hur starka de känslorna var. Jag hade lätt kunnat gå genom eld och vatten med de känslorna bultandes inom mig. Ja det var en härlig tid, utan tvekan. Undrar fortfarande varför det gick som det gick, kommer nog aldrig komma underfund med det. Men det har jag lagt bakom mig nu. Jag oroar mig inte för att jag aldrig mer kommer få känna så igen för det vet jag att jag kommer få göra, jag har den mest underbara mannen i mitt liv nu och jag känner hur samma känslor börjar bubbla upp inom mig. Jag kommer kunna älska lika intensivt igen och med samma glöd som då. Den gången lärde jag mig mycket och nu är jag äldre, har barn och mer ansvar så det kan bara bli bättre.

Nu ska jag börja steka på köttfärsen till lunchen.

jonna
dåvarande "märthis"
nuvarande "vippan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer