måndag 16 februari 2009

Tiden räcker inte riktigt till



Helgen kom och gick väldigt fort.. förstår inte riktigt var tiden tog vägen. Men jag uppdaterar idag istället så det får bli ett lite längre inlägg helt enkelt.

Först och främst vill jag ägna några rader till
min underbara mamma som fyllde
50 år igår.
STORT GRATTIS till dig.
Mamma är nere i Egypten så jag fick gratta henne över telefonen men hon lät väldigt nöjd när hon berättade att hon låg i baddräkt vid polen med ett kall öl :) Du är värd det bästa min älskade mamma. Vi älskar dig!



Kevin sover i "mommos" knä :)


Som sagt har det varit fullt ös i helgen. Tanken var att det skulle bli lugnt men planer ändras ibland, dock var fredagskvällen väldigt lugn och spenderades i soffan :)
Lördag morgon så började min hårtork brinna så då blev det en tur ut till Media Markt i Birsta för att inhandla en ny, hittade även väggfästen till våra bakre högtalare och sedan blev det en ny plattång också, det behövdes också. Min gamla har gjort sitt under de 3 år som jag haft den.
Efter Media Markt blev det Ikea där vi hittade våra väggskåp vi ska ha i hallen, på rea! Så nice! Sedan hittade vi lite annat smått & gott som man alltid gör när man besöker Ikea.


Fin felet i denna text (från Ikea i Birsta) hehe

Innan Birsta var vi till Fresks och letade upp tapeter till nästan alla rummen i lägenheten. Det är bara vårat sovrum som vi inte valt till ännu. Hallen kommer nog bli riktigt nice när den är klar och sedan ska jag få mina plain stripes i vardagsrummet och förhoppningsvis hjälper Mikaela oss att tapetsera upp dem så det blir riktigt bra (hon är utbildad målare).

Lördagskvällen blev det en mysig middag med hela familjen och sedan kröp vi ner i soffan och kollade på film när ungarna somnat för kvällen :)

Söndagen bestämde vi oss för att ta med ungarna till badhuset och det var riktigt populärt. Kevin var först lite rädd för allt vatten men efter en stund släppte det. Roligast för honom var att åka den lilla rutchkanan som fanns i lilla bassängen, om och om igen :) Sedan skulle Anders så klart styla genom att hoppa från högsta trampolinen, Kevin tyckte iaf att det var jättekul, skrattade och klappande händerna till honom.

Sedan spenderade jag resten av söndagen begraven i mina PA-böcker. Provet skrev jag idag inne i stan. Det gick bättre än förväntat så nu kommer jag sitta på helspänn inför att få betyg på kursen. Så nu är det lugnt ett par dagar, har 2 inlämningsuppgifter till nästa tisdag men förrutom det är det lugnt. Men det är bara tur med tanke på allt som ska göras denna vecka.

Imorgon är Kevin på förskolan hela dan (det hade förresten gått jättebra där idag, det blev heldag för honom eftersom jag var tvungen att åka in till stan och skriva prov) så jag ska plugga lite och börja packa ihop den här lägenheten. På onsdag skjutsar vi ner Kevin till sthlm och på vägen hem ska vi åka förbi Gimo och kolla om jag fått någon post, krama mamma och säga hej till Jessica och Henrik om de är hemma. På torsdag är det packa som gäller men vi ska även hinna med en liten skotertur :) Ska bli riktigt kul men älsklingen kommer väl köra som en dåre så jag flyger av i en snöhög nånstans :-P
Fredag är det flyttdag så då hinner man inte med nåt annat. Lördag ska det fixas så mycket som det bara går och på söndag blir det sthlm för att hämta Kevin och sedan förbi Gimo igen antagligen.

Men nu ska jag lägga mig på soffan och läsa lite :)

jonna

3 kommentarer:

  1. Jag hittar inget fel i texten och nu har jag läs den ett par ggr och blivit ordblind, vad var det för fel?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du tycker inte att det är något fel med den här meningen då; "..inga kostnader för fri leverans..." Inte visste jag att fri leverans kostade? :P hihi

    SvaraRadera
  3. andra möbelbutiker som oftast är lite dyrare än ikea brukar ha fri leverans. men i gengäld häjer de priset på varan. därav "kostnad för fri leverens". det är ju en dold kostnad som man oftast inte tänker på, men eftersom ikea inte kör hem möblerna kan de sänka kostnaderna. såklart.

    SvaraRadera

Kommentarer