måndag 2 maj 2011

Älskade Sundsvall

Sundsvall är en stad som alltid funnits i mitt hjärta. Kanske för att detta är den stad jag alltid återvänt till, antingen för att hälsa på mormor när hon levde eller för att åka på en kort semester. Det är något med denna stad som jag älskar. Jag vet inte om det är närheten till vattnet, de härliga, små och mysiga parkerna inne i stan eller om det är människorna? Men det jag älskar allra mest med Sundsvall är naturen. Det är otroligt vackert här uppe och från utkikstornet på Södra berget kan man se hela stan och långt bortom den :-) Jag kan bara föreställa mig hur vacker utsikten var därifrån för ett par hundra år sedan, innan fabriker byggdes och innan staden brädde ut sig med höghus och stora köpcentrum.

Jag älskar Sundsvall och jag är så otroligt glad över att bo här, där mitt hjärta hör hemma. För det har det gjort hela tiden. Redan på den tiden när jag var ilag med Jonas så pratade vi om att flytta till Sundsvall, detta var alltså 2004. Det tog bara 5 år från det tills jag fick göra adressändring till en adress i Sundsvalls kommun ;-)

Det allra bästa med att bo här är att jag har hittat hem!

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer