söndag 1 maj 2011

Volontärarbete

Jag har länge haft en önskan om att få åka som Volontär och idag när jag tittade på Humorgalan växte min önskan sig ännu starkare. Möjligheten att åka inom någon snar framtid är inte att hoppas på men någon dag ska jag göra det! Helst av allt vill jag åka som volontär och arbeta med Schimpanser i Sydafrika. Jag skulle även, om det blir så att jag utbildar mig till lärare, åka till Afrika för att undervisa.


Men som sagt, detta är inget jag kommer göra snart, speciellt med tanke på att jag har ett litet barn här hemma som jag först och främst vill lägga min tid och energi på. Men i och med att han blir äldre så blir det lättare för mig att göra detta. För som sagt, en dag ska jag göra det!

Tills vidare får man drömma, fundera, göra research, planera och önska :-)

Idag har varit en relativt lugn dag egentligen men jag har trots detta stressat upp mig ganska mycket. Måste bli bättre på det där med att dra ner på tempot ibland. Var ut på gården här hemma ett tag och krattade gräsmattorna efter att hyresvärden kom förbi med en alldeles ny kratta till mig :-) Jag tycker trädgårdsarbete är lugnande och ger en härlig känsla av sinnesro och därmed gör jag det mer än gärna trots att jag bor i ett hyreshus.

Imorgon är det dags för praktiken igen. Men innan jag ska dit måste jag fixa med bilen som strulat hela helgen. Nu vill jag ha den där saken fixad så jag kan ta mig ner till Stockholm till helgen.

Nu är det däremot dags att göra sig i ordning och krypa ner under täcket, härligt!

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer