söndag 15 maj 2011

Finna vägen

Jag pratar mycket om att finna rätt väg i livet, här i bloggen. Det är ett ämne som ofta finns i mina tankar. Jag har känt mig vilsen under många perioder i mitt liv, speciellt när jag är i en "paus", ett vakuum som jag kallar de här mellan-perioderna i livet. Under de här perioderna pendlar jag väldigt mycket mellan drömmar, mål och möjligheter. Vad vill jag göra? Vad kan jag göra? Jag beundrar alla de som redan har det klart för sig vad de ska göra och därmed veta vilket väg de ska gå.

Nu står jag där igen, i vägskälet, och undrar vilken väg som är den bästa? I fredags var det exakt 10 år sedan jag blev tillsammans med min första "riktiga" pojkvän. 10 år och en nedrans massa förhållanden senare sitter jag här och undrar hur jag kan ha älskat så många men aldrig hittat han; den rätta. Finns han inte där ute? Är han bara en fantasi? Fast egentligen spelar det ingen roll just nu för jag är inte redo än. Jag vet inte hur jag ska våga släppa in något i mitt liv igen efter allt jag gått igenom.

Många tankar.. men nu ska jag krypa ner under täcket och drömma mig bort.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer