lördag 30 april 2011

Mammablogg Galan!



Bara en vecka kvar nu innan det är dags för att gå på gala :-) Jag ser verkligen fram emot det enormt! Det ska bli så himla kul.

Jag hade ju köpt klänning till galan men idag när jag tog en snabbtitt in på H&M hittade jag DEN klänningen. Provade den och direkt kände jag; den här klänningen ska jag ha på galan! Den är ganska enkel men jag tänkte "pimpa" upp looken med lite fina accessoarer i svart (vilket är mer jag). Var precis in på Johannas blogg och såg att hon hade velat haft den klänningen om hon inte redan köpt en. Hon har bra smak ;-) På hennes sida ser ni även hur klänningen ser ut. Ljuvlig! Jag tänkte även ta med den ner till Gotland i sommar när det är dags för bröllop. Tror den kan passa fint att ha även som "sommarklänning" då den är väldigt sval och skön.

Så vad är kvar att fixa inför galan?
Jag skulle verkligen behöva klippa håret men det har jag verkligen inte tid med. Så jag får allt nöja mig med mitt slitna och kluvna hår :-P Däremot kommer det nog i lite förlägningar lagom till galan.
Jag behöver göra något åt mina naglar och jag skulle även behöva ta en tripp till ett solarium innan jag åker ner på fredag.

Får se om man hinner fixa allt tills dess, det är ju som sagt bara en vecka kvar och hela nästa vecka har jag praktiken och dessutom fyller min lilla plutt år på fredag. Kalas blir det inte förrän helgen efter men självklart ska han få paket och tårta på sin födelsedag innan jag åker söderut.

Nu däremot ska jag sätta mig i soffan med plutten en stund innan vi går upp på vinden och röjer lite. Funderar även på vilken majbrasa vi ska åka och kika på. Jag vet att det är en vid NSK i Njurunda idag, men allt beror på hur trötta vi är senare i eftermiddag. Annars blir det hemmamys i soffan med gott att äta :-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer