söndag 3 april 2011

Endometrios

Läste precis denna artikel och denna på Aftonbladet. Detta berör mig väldigt mycket eftersom en av mina allra bästa vänner lider av denna kroniska sjukdom. Jag har sett och hört hur mycket det kan påverka en kvinnas liv. Jag önskar att de fanns ett botemedel, en tablett som kunde få allting att försvinna!

Nu vet inte jag själv hur det är att leva med denna sjukdom, men jag har varit sjuk på annat sätt i 3½ år så jag vet däremot hur hopplöst det kan kännas när man mår jättedåligt men det inte finns någon hjälp att få :-(

Skickar en massa styrkekramar till alla kvinnor som lever med detta! och en speciell kram till min vän som trots denna sjukdom lever sitt liv och gör det alldeles underbart fint <3

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer