söndag 10 april 2011

Lapptäcke och planering

Jag är så otroligt sugen att fortsätta på mitt lapptäcke som jag påbörjade för ungefär 1½ år sedan, snart 2 år sedan. Herregud vad tiden går fort! Men jag skulle vilja fixa det så att jag kan ha det på Kevins rum. Jag var lite sugen på att göra lapptäcke av alla hans barntröjor/bodys som jag har kvar (det finns ett par stycken kan jag lova). Jag tänkte att det kunde vara en rolig sak för honom att ha med sig genom livet och kanske ha till sina egna barn en dag :-) Antingen som en lekfilt eller som överkast. Det får nog bli ett sommarprojekt för regniga dagar...

När jag satt i soffan nyss och väntade på att lilleman skulle somna så skrev jag ner en planering för veckan. Det blev 18 punkter på listan :-/ och det är tyvärr inga små-projekt som ska genomföras. Men jag ska vila ut ikväll, lägga mig tidigt och sedan kliva upp imorgon för att köra på i 110%, då kanske jag hinner med mig ;-) Just imorgon är det väldigt mycket att göra så jag behöver en god nattsömn.

Idag införskaffades det ett medicinskåp med lås. Kevin är nämligen i den fasen då det är jättekul att gå igenom alla skåp och lådor överallt så det känns väldigt nödvändigt att låsa in alla mediciner och sånt som man absolut inte vill att han ska få tag på. Idag, innan jag kom hem, så hade han fått tag på en tuschpenna och målat såååå vackert på min byra i min walk-in-closet. Hmpf.. rackarunge! Så nu ska jag gå in med svinton där och försöka få bort hans mästerverk. Är det fler där ute som måste gömma undan allt och inget för era barn så de inte river erat hem? :-P

Imorgon kommer det komma inlägg med bilder iaf, me promise!

Kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer