måndag 25 april 2011

Min väg



Min väg har alltid varit lite krokig, men den har innehållit en massa kul på alla dessa små avstick som jag tagit (iaf för det mesta).

Nu när man faktiskt är så pass "gammal" som jag faktiskt är, 25 år, är det dags att börja staka ut en lite mer rak väg. Det känns inte som om jag har lika mycket utrymme för avstick från min väg längre. Jag behöver hitta en stig som jag kan gå på ett tag nu.

Det är detta som upptar mina tankar nu mera. Vart vill jag komma? Vad vill jag uppnå? Hur ska jag ta med dit? Jag beundrar alla de där människorna som vet precis vad de vill göra och har hela vägen dit klar mer eller mindre. När man var yngre så la man inte så mycket energi på att tänka på; "vad man vill bli när man blir stor". Men nu är jag ju stor och vet fortfarande inte till hundra procent vad jag vill bli. Jag är utbildad inom foto och ekonomi, men ekonomi vill jag inte jobba med och foto är i stort sett omöjligt att jobba inom även om det fortfarande är lite av en dröm för mig. Men jag kan nöja mig med att fota privat också.. det är faktiskt helt okej bara jag får möjlighet till att göra det :-) och till sommaren ska jag även få fota ett bröllop och det ser jag verkligen fram emot! Hoppas bara att jag kan göra brudparet nöjda.

Nu ska jag lägga mig i sängen, fundera, klura och skriva ner lite saker...

Godnatt på alla härliga människor där ute!

Njut av livet :-)

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer