fredag 29 april 2011

inte på topp



Varning för ett gnälligt inlägg!!

Ja man kan väl kort och gott säga att den här dagen inte riktigt blev som jag hade önskat. Den började visserligen bra när bilen gick igenom besiktningen. Men lite senare, när jag var på väg in till stan igen, så kände jag att nåt var knas med bilen. Stannade till i Bredsand, men kunde inte se något fel just då. Fortsatte in till stan, parkerade och gick iväg för att göra det jag skulle, när jag kom tillbaka till bilen och skulle åka iväg kom en man fram och knackade på rutan; "Du har punktering". Jahopp... typiskt! Inget fälgkors i bilen heller... gick bort till Clas Ohlson och införskaffade mig ett sådant. Tillbaka till bilen och på med reservhjulet. Åkte iväg till en däckverkstad och HOPPADES att det inte var nåt allvarligt fel med däcket som t.ex att fälgen var sönder eller liknande. Men sån tur hade man ju inte så klart; både däck och fälg var åt skogen. Meeeeeen!

Ja detta förstörde min dag mer eller mindre. Speciellt när man redan är hängig och stressad över allt. Dessutom ska vi fara tur och retur till Sthlm imorgon. Tur att "reservdäcket" är ett riktigt däck och inget sån där mini-smal-sak. Men ändå!

Förlåt, jag brukar inte vara så här gnällig, men idag behövde jag verkligen gnälla av mig rejält känner jag. Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig :-( hade inte ork med en problemfylld dag. Så nu ska jag bara iväg och tanka upp bilen sedan hem och slänga mig på soffan och läsa inredningstidningar, även fortsätta att gnälla lite för mig själv så hoppas jag att jag vaknar upp imorgon med ett leende på läpparna istället ;-)

Kram på er!
från en gnällig kärring :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer