måndag 14 februari 2011

Ett steg


Jag har under en väldigt lång tid levt med emetofobi och jag har inte riktigt förstått vad jag kan göra för att bli av med detta. Jag satt för något år sedan och läste om att KBT (kognitiv beteendeterapi) kan hjälpa mot denna fobi. När jag fick reda på detta började jag genast leta efter ställen man kunde få hjälp med detta. Ganska snart insåg jag att detta var inget som en vanlig småbarnsförälder hade råd med då bara ett första besök kostade 2000:- och de ville att man minst skulle gå på 10 behandlingar så vart det helt uteslutet.

Men NU finns det förhoppningsvis en annan väg att gå; via vc! Jag ska ringa direkt imorgon och få en läkartid för att prata om detta. Jag hoppas för allt i världens att jag kan få remiss och få hjälp med detta. Om KBT skulle kunna bota min emetofobi eller bara förminska den så skulle det göra en otrolig positiv förändring i mitt liv som jag inte klarar av på egen hand. Så nu får ni, snälla, hålla alla tummar och tår för att jag får en remiss!

Jag vill leva, vara fri från fobier och alla de där hemska ångesttankarna som emetofobin bär med sig. Jag vill vara Jonna, hon som finns där på insidan och som inte kunnat komma ut till 100% pga av min fobi. Jag vill vara jag!

Kram på er alla underbara människor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer