fredag 25 februari 2011

Fredag!

Kevin & Ivar


Äntligen fredag :-) Inte för att vi haft någon ordentlig vardags-vecka här hemma men ändå :-P

Idag ska Kevin ha playdate med sin vän Ivar. Eftersom det inte är så kallt ute så blir det lite pulkaåkning ute idag :-) Härligt! Han behöver leka av sig lite efter ha varit hemma från förskolan i tre veckor nu.

Jag längtar till nästa vecka när jag kan börja koncentrera mig på uppgifter och lektioner igen. Den här veckan har jag inte fått något alls gjort... Och så ska jag ju börja min träning på måndag också! Jag ska kika lite på vad jag ska inleda med. Kanske åka och simma?
På tal om träning så ställde jag mig på vågen idag, första gången på flera veckor. Jag har inte ätit speciellt nyttigt eller rört nåt speciellt på mig den senaste tiden så det var ett chockat resultat vågen visade; 57,5 kg. Jag är ju nästan i mål :-P Men nu när jag ska börja träna så är det ju inte vikten i första hand som jag vill ha bort utan mer komma i form. Min målvikt var ju 55 kg, men bygger man muskler så är det kanske bättre med en vikt på 57 kg till mina 167 centimeter.
Jag kan ju bara jämföra med min vikt som jag hade innan jag fick Kevin och då vägde jag 52 kg (på inskrivningen på mvc). Mina nära och kära har sagt att jag var för smal på den tiden.. så de har kanske rätt ;-)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ta tag i disken och lite annat smått innan det är dags för playdate.

Hoppas alla får en mycket bra fredag.
Trevlig helg på er!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer