onsdag 23 februari 2011

Jag har bestämt mig!

Från och med nästa vecka ska jag börja träna, på riktigt liksom. Inte så där små-puff som jag gjort hittills. För fr.om nästa vecka har jag inga dåliga ursäkter att komma med. Jag kommer faktiskt ha möjlighet till att träna, antingen på morgonen, mitt på dagen eller på kvällen, vad som nu passar bäst just den dagen.
Några saker som jag kommer göra, både regelbunden och när det funkar är;
- Börja simma (i sällskap av antingen min granne Lina eller min vän Kristina som både sagt att de vill ha sällskap)
- Börja gå på gymmet (har ALDRIG någonsin gått på gym bortsett från den gymträning jag gjort på gymnastiken i skolan eller på fotbollsträningen) så det kan vara kul att testa och se om det funkar för mig.
- Åka slalom (bra träning för benen om inte annat)
- När våren kommer blir det joggingturer igen. Så jäkla skönt!
- Försöka hitta en gruppträning som jag tycker om. Det finns ett ganska stort utbud i Sporthallen här hemma.

Hur som helst så vill jag verkligen komma igång och röra på mig ordentligt och nu finns möjligheten och då vill jag ta den!

Det är mest muskler jag vill bygga. Vikten är inte så där jätteviktig just nu. Och viktigast av allt bli några cm mindre ;-) Så på måndag blir det mätning, vägning (för att kunna se vad som händer) och förhoppningsvis ett första träningspass av något slag :-)

Heja heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer