onsdag 23 februari 2011

Onsdag

Idag ska jag och lilleman åka iväg till min skola för att hämta lite papper så jag kan fortsätta att plugga på kvällarna. När vi ändå ska in till stan tänkte jag passa på att förbruka min bonuscheck från H&M ;-) Undrar bara vad det blir för något... Har inte riktigt bestämt mig vad för kul jag ska köpa. Det är ju väldigt roligt att köpa kläder till lilleman men han behöver ingenting just nu. Det behöver väl egentligen inte jag heller om jag ska vara ärlig.. :-) Ja vi får se vad jag kan hitta.

Efter skolan och stan ska vi åka hem och storstäda lillemans rum. Vi hade en liten dispyt igår. Han vägrade städa på sitt rum, trots påtryckningar hela dagen och trots att jag lovade att sitta på hans rum och hjälpa till lite grann. Så igår kväll plockade vi undan ALLA hans leksaker från rummet. Ja jag vet, jag är en sträng mamma! Men jag tror på att vara det hellre än att låta barnen få sin vilja igenom jämt och ständigt, och därmed få ett bortskämt barn. Många kanske tycker att det är för "hårda" krav på en (soon to be) 4-åring. Men det tycker inte jag. Han kan städa sitt rum och han brukar städa sitt rum, just nu är han dock inne i sitt livs värsta trotsperiod :-/ Så nu när alla leksaker är bortplockade tänkte jag passa på att göra en grovstädning där inne som är svårt att få till när det ligger leksaker ÖVERALLT i vanliga fall. Och innan leksakerna kommer tillbaka ska det göras en rejält grovrensning bland dem, slänga allt trasigt och ge bort alla leksaker som han inte leker med längre.

Men nu först lite frukost :-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer