tisdag 22 februari 2011

Lite vilsen?

Jonna

Jag brukar alltid tro mig veta var jag är på väg. Vad som ska hända härnäst, men det är bara en "synvilla". När jag ser tillbaka på mitt liv de senaste 10 åren så har jag insett att man aldrig kan veta var livet tar en eller var man kommer hamna eller varför det blir som det blir.

Samtidigt som det är lite skrämmande att aldrig veta så är det samtidigt något som man måste lära sig att acceptera. Det är väl egentligen det som gör livet så spännande. Hur kul skulle det vara att leva om man hela tiden visste vad som väntade en imorgon?

Jag tror det bara är det att jag känner mig lite vilsen i mig själv för tillfället. Jag har gjort en helomvändning i mitt synsätt och i mitt liv. Tidigare var jag en "förhållande-sökare" 24/7 i stort sett. Jag kunde bara se mig själv vid sidan av någon annan. Nu är jag precis tvärtom; jag har väldigt svårt att se mig vid sidan av någon annan. Jag ser bara mig själv och det är nog precis det jag behöver just nu; vara lite ego. Sätta mig själv och mitt framför allt annat. Nu menar jag ju inte att jag ska skita i min familj och mina vänner och deras. Utan detta är på ett helt annat plan.

Jag ska krypa ner under täcket nu och läsa lite.

Var en god medmänniska, först och främst mot dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer