onsdag 23 november 2011


Dagarna bara flyger förbi och jag hinner inte med allting som jag vill göra.. blir galen! Det blev ju inte bättre av att jag fick gå hem tidigt från skolan igår pga febern och missade därmed vårat studiebesök :-/ Men men, idag är jag på fötter igen och spenderade hela förmiddagen i skolan för att göra klart redovisningen av första studiebesöket. Så nu är det klart och imorgon är det nya tag med kvantitativ logistik igen. Har 3 matematikuppgifter att lösa innan lektionen imorgon bara, vet inte riktigt hur jag ska hinna med det :-( Det är ju både Arga Snickaren och Greys ikväll som jag inte vill missa... men men skolan måste gå först. Men jag tror älsklingen är snäll och sysselsätter lilleman efter middagen så hinner jag nog fixa uppgifterna innan programmen börjar :-) Så bra har man det med världens bästa karl.

Efter skolan idag åkte jag till förskolan för utvecklingssamtal. Det gick bra och han är så duktig min lilla kille. Utvecklingen har verkligen eskalerat sedan han började på Humlan och det gillas. Mycket hjälp har vi fått från Månadsboken som verkligen varit ett otroligt bra hjälpmedel och även en uppskattad sak för både mig och lilleman. Man får en helt annan inblick i hans vardag på förskolan, som man många gånger inte får möjlighet till som förälder. Det är så mysigt att sätta sig ner efter middagen med honom och titta i boken och prata om hans dag. Otroligt kul att spara dessa böcker tills han blir äldre också, som dagböcker från förskoletiden.

Nu har jag iaf landat här hemma en snabbis, ska fixa med lite papper inför skolan imorgon och även hinna förbereda middagen innan jag hämtar lilleman på förskolan. Timmarna går så fort, det känns som jag nyss klev upp.

Och på fredag har vi tid hos lillemans logoped igen. Känns bra att uppföljningen kom så tidigt så vi kan utvärdera hur allting gått och hur vi ska gå vidare. Tummen upp för Kevins logoped :-) och så vill jag passa på att ge ett stort tack till min vän Emma som också är logoped och som har lyssnat, lugnat och informerat när det gäller lillemans talsutveckling. Du är guld värd vännen!

Måste sätta fart nu om jag ska hinna med mig.

Önskar alla en fortsatt trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer