torsdag 10 december 2009

Det var sista gången...



... som jag tog en vaccinspruta!
Usch vilken hemsk natt jag har haft.. timmarna har gått så otroligt sakta och jag har mått så fruktansvärt dåligt. Strax innan tio igår somnade jag och då mådde jag fortfarande ganska bra, men när Anders kom och la sig strax innan elva vaknade jag till och mådde då pyton! Sedan vaknade Kevin vid 01 och kom för att krypa ner mellan oss.. men eftersom jag mådde så dåligt fick han gå och lägga sig i sin säng igen. Sedan vid 4-tiden kom Jennifer och sa att hon hade ont i halsen...

Ja, ingen rolig natt har det varit. Jag bestämde mig iaf för att åka till skolan för att skriva matematikprovet men när jag och Anders hade kommit till stan fick jag be honom att vända och åka hem igen. När vi kom hem så hade Jennifer fortfarande ont i halsen så hon har fått åkt ner till farmor. Tur är iaf att Kevin är frisk och kry. Han var bara lite ledsen igår efter att han hade fått sin spruta men när han hade fått sova middag så var det full fart igen :) även nu på morgonen hade han myror i brallan.

Ikväll kommer Jessica och Henrik hit :) Mys! De ska med och titta på luciatåget på Kevins förskola imorgon. Då blir det videokamera och hela kittet eftersom Kevin inte kunde vara med förra året pga att han var sjuk så ska jag dokumentera denna gång riktigt ordentligt istället :) Så ikväll när de har kommit ska vi sätta oss och titta igenom våra bebisalbum som Henrik tagit med hemifrån mamma. Så till helgen kommer det antagligen ett jämförelsekort på mig och Kevin i ungefär samma ålder. Då får ni se om vi är nå lika eller inte :-)

Men nu ska jag krypa ner under täcket igen för magen är verkligen i uppror :( och jag som måste skriva ett arbete i historian till imorgon också. Jobbigt!

ps. igår fick jag iaf veta att om inget drastiskt händer kommer jag få VG i Svenska :D wiiihooo! Det är bra betyg med tanke på att våran lärare, Jeanette, är väldigt hård i betygsättningen. Lärarna kom komvux här är i allmänhet mycket hårdare i sina bedömningar än andra skolor jag gått på. Så får man bra betyg här vet man att man verkligen gjort sig förtjänt av dem, vilket känns riktigt riktigt bra. Jag har en känsla av att jag kommer höja mitt medel efter den här terminen nämligen ;)





jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer