tisdag 29 december 2009

Omstyling





Nu i dagarna ska det ske en liten förändring i Kevins rum. Det är dags att ta ut spjälsängen och istället ska han få en stor säng, en 90x200 säng till och med :) Lika bra att gå på en sån stor eftersom han ändå snart växer ur en växasäng. Dessutom har vi två stycken 90-sängar står på vinden så det passar alldeles ypperligt :)
Det negativa med detta är dock att hans leksakskök inte får plats längre.. det är trist för jag tycker det är jättefint. Han har dock inte lekt så mycket med det överhuvudtaget de senaste månaderna utan nu är det bara bilar och lastbilar som gäller vilket kräver mera golvyta.

Så idag har vi varit på Birsta en sväng. Jag inhandlade nytt täcke, två nya kuddar och lakan till Kevin. Tittade även på nytt soffbord eftersom vårat sprack igår :( Men det får vänta ett tag tills det finns lite mer pengar. Funderar på en budget-lösning så länge.. men det tar jag nästa gång jag kommer till Birsta i sånna fall.

Anders har fått ryggont igen.. (precis som förra nyår) så nu är han på väg ner till vårdcentralen för att förhoppningsvis få några bra värktabletter. Den här gången slapp vi iaf ringa efter ambulansen, som vi fick göra när han fick ryggskott i början av maj.

Planerna inför kvällningen är att vi ska åka till Anna-Karin och Håkan för middag bl.a. Jag hoppas att Anders orkar med det annars blir det ännu en lugn hemmakväll..
Men innan vi åker dit så ska jag försöka jaga rätt på en granne med lite armmuskler som kan hjälpa mig att bära ner sängen från vinden :)

Ja just det;
nu finns alltså en fin spjälsäng till salu för 300 kronor.
Även ett väldigt fint barnkök + barbord + 2 stolar för 1000 kronor.
I köket ingår även följande köksleksaker;
- två stekpannor (ikea)
- 5 redskap (visp, tång m.m) (ikea)
- 8 små plastglas (ikea)

Hör av er om ni är intresserade!!


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer