söndag 20 december 2009

Nu börjar julen..



Då familjer är splittrade blir det många stopp under julen, med start idag;
I eftermiddag ska vi till svärmor och fira lite jul. Det blir tomtegröt och julskinkssmörgås :) Sedan ska barnen få en varsin julklapp av oss (sådant som vi gärna slipper släpa med oss ner).
Själva julafton ska vi fira hemma hos min mamma tillsammans med syster & Henrik. Juldagen ska vi väl förbi farmor och pappa för ännu mer julfirande. Men samtidigt som det är jobbigt att fara omkring är det även roligt att träffa alla :)

På onsdag när vi åker hem till Östhammar så ska vi, innan vi åker till mamma, möta upp Emma och Rasmus i Östhammar för att äta lunch och dela ut lite julkramar :) Jag har även den bästa julklappen till min älskade vän, en bok som heter; "Så överlever du ditt första år som mamma". Hon vet redan om att hon ska få den så det spelar ju ingen roll att jag skriver det här ;)

Nu på dagen är det tvättstugan och städning på schemat. Jag får passa på idag för på måndag och tisdag är Anders i skolan och jag är hemma själv med Kevin på dagarna så då får man inte mycket gjort.
Det var längesen jag bara var hemma med Kevin så det ska bli riktigt mysigt att få bara vara med honom. Jag ska passa på att leka & busa så mycket jag bara kan. Han blir nämligen kvar där nere i Östhammar när jag och Anders åker hem efter jul. Han ska stanna hos mormor till på tisdagen sedan åker han till pappa Christer och firar nyår.

Nu ska jag gå och pussa på mina killar lite innan jag går ner i tvättstugan igen :)





jonna

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det är jobbigt att åka hit o dit, även om det är så mysigt att träffa alla :) Hoppas du får en mysig jul!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, vem du nu än är som skrev det :) Detsamma!

    SvaraRadera

Kommentarer