måndag 28 december 2009

Hur gör man?

Det som begränsar mig mest i mitt liv är mina rädslor. Det finns två typer av rädslor; de man vill överkomma och de man inte vill leva utan. Den andra typen, alltså de man inte vill leva utan, är rädslan för att förlora någon man älskar. Den rädslan har nog de flesta människor och det är något som på sätt och vis är bra, den gör en person mer mänsklig.

Men den andra typ av rädslor, t.ex. kräkfobi. Det är något jag inte vill leva med längre! Min emetofobi är ibland mycket påfrestande, speciellt nu under vintern när magsjukorna är som värst. Jag är verkligen livrädd att man ska åka på nåt sånt och det vill jag inte!! Personer i ens omgivning har varit eller är sjuka och det är då som emetofobin gör sig som mest påmind :( Många tycker säkert att jag är skitlöjlig och ibland, när emetofobin inte är speciellt närvarande i mina sinnen, tycker jag det också. Men det är inget påhitt, inget som är "coolt" att ha överhuvudtaget. Det är bara väldigt väldigt jobbigt och påfrestande.

Dock är jag lyckligt lottad som idag slipper mitt illamående som jag levde med så länge. Det försvann när jag fick Kevin, min lilla prins. Men de tankarna finns alltid där i bakhuvudet; det kan komma tillbaka så länge som jag inte övervinner rädslan.
Då kommer vi till det jag vill veta; hur gör man? Hur överkommer man en fobi? Jag vill så gärna veta...
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer