söndag 27 december 2009

Kanske?

Det är nog dags för en liten uppdatering eller vad säger ni?
Saken är den att jag nu har lite tid över för en dator då vi är hemma i norrland igen :) Det som alla säger är så sant; "Borta bra men hemma bäst". Ja så är det. Även om jag varit "hemma" ett par dagar nu så är det här (läs Sundsvall) mitt hem nu. Jag trivs så otroligt bra här och desto längre jag bor här desto mindre längtar jag hem.
Självklart är det roligt att komma hem och träffa alla! Det kan jag inte understryka mer, det är alltid roligt att umgås med familj och släkt som man nu mera träffar mer sällan. T.ex tog jag och Anders en sväng förbi familjen Ahlén och det var verkligen inte igår om man säger så. Det var verkligen jättekul att träffa dem och deras otroligt snygga kök inspirerade mig väldigt mycket :) Tack för det Mats och Marita ;)

Det enda som är jobbigt med att komma hem är att min lilla knärt är kvar där nere i Östhammar hos mormor eftersom han ska till pappa Christer på tisdag. Jag och Anders behöver lite barnfrihet ett par dagar men jag är mamma och som mamma avskyr man att vara ifrån sina barn. Jag fick iaf prata några ord med honom i telefonen för en stund sedan innan han ville fortsätta att hjälpa mormor att dammsuga :)

Julen har varit härlig även om man tyvärr inte fått den riktiga julkänslan i år, men det beror nog på att åldern går åt fel håll :/ hehe. Roligast av allt var att se Kevins reaktion över tomten. Inte ett dugg rädd; han öppnade glatt dörren för tomten och var sedan duktig och hjälpte till genom att ge tomten paket att läsa. Han gav t.om tomten en kram innan han åkte vidare :)

Mer än så orkar jag inte berätta nu för jag längtar efter att kasta mig på soffan och gäsa!

Bilder m.m kommer snart ;)

jonna

2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att träffa er oxå vi hälsar med en liten ambition att så fort som tillfälle ges hälsa på er =)

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ni tittade över till oss,hoppas resan hem gick bra.Ett gott slut på det gamla året och ett riktigt gott nytt år önskar vi er.Sköt om er. kram maritha o mats

    SvaraRadera

Kommentarer