torsdag 27 oktober 2011


Det är ju för den här kärleken som man kämpar igenom alla motgångar. Allt jag gör gör jag för Kevin. Det senaste året har mer eller mindre varit ett rent helvete att gå igenom.. och det verkar inte som att det är över ännu. Samtidigt som man ska försöka blicka framåt ska man även försöka bearbeta allt som ligger bakom en, för vissa saker försvinner inte bara "så där".

Jag vill ju satsa på skolan nu. Utbilda mig till Inköpare, förhoppningsvis få ett jobb inom detta och få mitt liv på rätt köl. Men alla de där sakerna från "då" drar ner mig och suger ur mig den energin jag behöver för framtiden. Det blir som en ond cirkel som känns omöjligt att ta sig ur...

Ledsen att ni som läser behöver läsa ett sånt beklagande inlägg, men det är ju därför jag skriver blogg : för att få skriva av mig detta istället för att behöva bära allting inom mig.

Idag var tanken att jag skulle plugga inför tentan, men jag får nog ingenting gjort känns det som. Mötet på förmiddagen drog ur all energi och det enda jag vill göra just nu är att krypa ner under täcket och försvinna för en stund.

Hoppas bara jag får lugn och ro i helgen så jag kan plugga då istället. För det behövs kan jag lova. Det är mycket att läsa...

Men nu ska jag ner i tvättstugan och se om jag får igång den där nedrans maskinen som bråkade med mig imorse och inte ville starta. Det skulle ju bara fattas det, att tvättmaskinen går sönder! Har jag inte blivit tokig på trasiga saker förr så lär jag bli det då iaf. Men men... bara att försöka kämpa vidare i motvind och uppförsbacke.

1 kommentar:

  1. Det är så livet är tyvärr det går upp och ner och för att få uppleva dom där underbara stunderna i livet så kanske uppskattar man dom mer när man upplever dom dåliga? för hade livet varit på topp jämt så kanske man inte kunnat verkligen njuta av dom bra stunderna i livet bara en tanke ifrån mej :)

    SvaraRadera

Kommentarer