onsdag 5 oktober 2011

Sitter i sängen och skriver lite grann på dagens uppgift vi fick i skolan. Strax dags att sluta de bruna för att hinna få lite sömn innan det är dags för ekorrshjulet att börja snurra igen :-) Fast det bara gått 3 dagar på utbildningen så känns det som att jag börjar komma in i studielivet igen. Det var länge sedan jag läste i en klass på det här sättet och jag måste säga att det är så otroligt mycket roligare än att läsa på egen hand som jag gjort på komvux t.ex.

Det enda tråkiga med mitt "nya" liv är att jag (läs vi) knappt hinner umgås något med barnen. Vi är hemma strax innan kl.18, äter mat och hinner knappt landa innan det är dags att stoppa barnen i säng. De är trötta efter en lång dag på förskolan och 2 kvällar i rad har Kevin frågat om de ska sova snart (det händer i annat fall ALDRIG). Hua, det värker i mitt mamma hjärta... men jag försöker påminna mig själv att jag faktiskt gör allt detta just för lillemans skull, för att jag senare ska få ett bra jobb osv. Men oavsett detta så är det jobbigt att inte kunna spendera lika mycket tid med honom som tidigare. En nödvändigt ont kan man väl säga :-(

Men nu är det verkligen dags att sova.

Har inget roligare att skriva. Hinner inte göra något annat om dagarna är att plugga nu mera så ni får helt enkelt drass med detta :-P

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer