måndag 23 juni 2008

Wake up!

"It's the little things..."

Wake up!

Kärleksallén (Johanna), ska nu ta tag i sina sista kilon och kämpa hårt för att de ska försvinna. Samma sak för mig, jag har inte kämpat alls under det senaste året sedan jag fick Kevin. Har tappat 24 kilo sedan förlossningen (13 kilo efter barn m.m) så nu återstår ca.10 kilo men jag skulle mycket möjligt kunna nöja mig med att komma ner till 55 kg, bara jag mår bra! Mitt mål är 55 kilo, vilket alltså är -7 kilo som det ser ut idag. Och dessa ska bort NU!

Jag vet att jag tappar vikt när jag jobbar eftersom jag inte får någon möjlighet till min största fälla, nämligen; småätande. Jag har småätit sedan jag var ett litet barn så det är väldigt svårt att komma ifrån det när jag är hemma, men nu när jag jobbar 7½ timme/dag har jag rast med ungefär 3-4 timmars mellanrum och under den tiden kan jag inte äta något vilket är perfekt, precis vad jag behöver! Hårda regler för att det ska funka för mig.
Men förrutom att hålla mig ifrån att småäta så måste jag börja röra mer på mig, idag har hela familjen varit ute i 1½ timme, det var riktigt härligt. Vi trotsade regnet och knallade runt i mina gamla kvarter en stund innan vi gick ner till affären och handlade. Det var så otroligt skönt! Men det räcker inte med en promenad med familjen någon gång ibland. Ska börja cykla till jobbet varje dag också, alltså inte från Gimo då utan inne från stan ut till Biltema, det är ungefär 3 km så det är alltså 6 km/dag vilket är perfekt när jag inte hinner ta några promenader de dagar jag jobbar (är ju borta 12 timmar när jag jobbar 7½ timmes pass). Är alldeles för trött för långpromenader när jag kommer hem från jobbet. Men på mina lediga dagar ska jag gå mina promenader runt Gimo vilket är hur skönt som helst, specielt nu under sommaren när det är svalt och skönt ute.

Nu jäklar!
Nu kör vi!
Det fixar vi!

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer