måndag 21 april 2008

16.46


Jahopp, så var denna dag över också. Tänk så många gånger som man på just denna dag har gått och lagt sig med en massa fjärilar i magen och knappt kunnat sova för man visste vad det var för dag som kom därpå.. det var nästan bättre än att vänta på jultomten för morgondagen var bara min dag. Ja så tänker man ju inte längre, man kommer ifrån det med åldern.

Men imorgon är imorgon nu pratar vi om denna dag. På förmiddagen räknade jag lite matematik, sedan tog jag och killarna en härlig promenad i vårsolen. Vi gick upp till lilldammen och matade änderna. Lillen blev lite rädd när de kom för nära men tittade nyfiket på alla fåglar som flockades runt oss när vi kastade ut bröd till dem.

Efter promenaden gick vi hem och jag skulle sätta mig och plugga men då ringde pappa och frågade om jag ville komma över och äta lite sik och det tackar jag aldrig nej till ;) Så var över dit en sväng, sen hem igen och hann knappt sätta mig innan Maria ringde och frågade om jag ville ha skjuts in till stan och det är ännu en sak som jag aldrig tackar nej till så hon och Danne plockade upp mig för att sedan dra in till stan och ha miljölab. Det var den absolut segaste lektionen jag varit med om, våran lärare pratar så sjukt sakta, det tog honom 1½ timme att gå igenom labben som vi hade gjort på 35 minuter ungefär (han skulle bara berätta de rätta svaren var det tänkt). Stackars Danne fick vänta i 2 timmar, men till sist blev vi utsläppta och då fick jag skjuts av Maria och Danne hem till dem och där hämtade pappa upp mig (snälla pappa). Hem och mötte Christer i dörren typ, han skulle ju hem. Och nu har jag spelar Mario Kart en stund och ska krypa ner under täcket så fort jag skrivit klart. En härlig dag ändå om man ska sammanfatta.

Hörs imorgon igen.

ciao!
/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer