fredag 25 april 2008

Fredag



mammas älskling

Idag är det fredag och Christer jobbar sin sista dag på över 4 månader. Jag och Kevin ska åka till Thun´s med morfar och Lek för att hitta; nya skor till mig, vårjacka till Kevin, arbetsskor till mig, byxor till Kevin och möjligtvis något klädesplagg till mig ;) Får se vad man kan hitta för något.

Nu på morgonen har jag och Kevin varit ut på en härlig promenad i solen. Jag älskar detta väder. Det är så skönt och man känner sig så pigg och glad när solen skiner.

Imorgon jobbar jag hela dagen så mer än så blir det nog inte. Däremot på söndag så ska Christer ta sitt pick och pack för att flytta hit. Så då ska vi hinna med att plocka ihop malm-byrån, sätta upp min spegel på väggen och sätta upp skoskåpet. Vi ska väl försöka hinna med att sätta upp den resterande delen av datorbordet också. Får se hur mycket vi hinner med.

På måndag ska vi gå och beställa 1-års tårtan till Kevin innan jag ska in till stan om fotografen hör av sig annars blir det stan på tisdag istället för att fixa det sista inför fotograferingen. Sen är det bara att hålla tummarna för att det går bra med försäljningen. Skulle ju sitta fint med en vinst på denna också ;) Men man ska ju inte räkna med att vi har lika mycket flyt som vi hade med lägenheten i Bro (wow, jag är fortfarande chockad).

Hur som helst. I veckan som kommer blir det plugg och lite annat sånt kul. Ska även försöka hinna med att fixa i ordning på balkongen. Vill göra fint där ute. Här kommer lite prylar som ska inhandlas till balkongen.

Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska lägga trätrall eller inte men alternativet är sån där fejk gräsmatta som man bara kan slita bort till hösten. Vill ju inte lägga ut för många kronor på denna lya eftersom det är en hyreslägenhet men vill gärna ha det fint så länge som man bor här. Längtar till den dagen jag får köpa mitt drömhus :)

ciao!
/jonna



1 kommentar:

  1. Åh gud så kul att åka till Thun's. Var evigheter sen jag var där, förrförra julen tror jag.. pinsmat längesen. Hoppas ni får kul på Thun's. Kram Marre

    SvaraRadera

Kommentarer