torsdag 10 april 2008

Äntligen börjat allt falla på plats

Nu börjar det verkligen kännas bra. Idag ringde de från Gimo Herrgård och nästa vecka ska jag dit och gå dubbelt för att lära mig. Äntligen börjar det falla på plats. Får jag det jobbet behöver jag inte oroa mig för sommaren. En stor sten föll från mitt hjärta kan jag lova *puuuh*


Det har verkligen varit stressigt den senaste tiden och än på ett tag lär det inte lugna ner sig. Inte förrän efter maj-månad är slut kommer det bli mer tid över för mig. 1:a maj går Christer på pappaledighet fram till sista augusti men i mitten av maj ska han opereras och sedan vet jag inte hur lång tid det kommer ta innan han mår bra igen. Sen har jag en massa prov och plugg att göra enda fram till slutet av maj. Ja det blir jobbigt fram över men kan ändå pusta ut när Christer flyttat hit och jag inte behöver oroa mig för att fixa barnvakt till Kevin stup i kvarten. Äntligen kan vi börja leva ett normalt familjeliv som jag alltid har velat göra!

Det lär väl knappast bli någon ordentlig semester denna sommar men jag och Christer har pratat om att åka nånstans i detta avlånga land några dagar. Får se om det blir av eller om vi bara gör små utflykter över dagen. Jag skulle gärna vilja åka till Furuvik med Kevin, eller kanske Skansen. Roligt att titta på en massa djur och bara mysa :) Hoppas bara att det blir en "riktig" sommar i år med en massa sol och väldigt lite regn. *håller tummarna*

Mamma ska komma över nu på eftermiddagen och pussa lite på Kevin sa hon. Annars blir det bara lugnt. Känner mig lite seg så ska nog inte gå utanför dörren överhuvudtaget, kanske håller på att bli förkyld eller något... usch (peppar peppar..)

Men nu ska jag ta en dusch eftersom lillen ligger och sover.

ciao!
/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer