torsdag 24 april 2008

Torsdag

Gårdagen var lång, jag hann med en massa saker. Klockan 9 på morgonen kom pappa och hämtade mig så då åkte vi in till stan. Först ut till Byggmax för att köpa skivan som skulle bli mitt nya datorbord men de hade inga skivor så då fick vi åka igenom hela stan bort till Bauhaus för att kolla om de hade någon skiva och tack och lov så hade de det. Vi sågade till den, köpte reglar och lite annat små kraffs och sedan vidare till ikea. Love that store :) hihi. Shoppade loss rejält; benbockar, min aneboda-byrå, min malm-byrå, skoskåp och väggdekoration. Sen till rusta för att köpa vaxduk och sist men inte minst åkte vi ner till Vaksala torg för att Leck skulle handla lite Thai-mat.

När vi kom hem så gick jag, Christer och Kevin till Lyktan och slängde i oss lite mat. Sen hem för att bygga ihop benbockarna och plocka ihop det gamla datorbordet. Sen kom pappa hit och hjälpte mig bygga ihop det nya datorbordet som blev helt okej, jag hade helst velat haft en vit vaxduk på den istället och sen när pengarna rullar in kommer det garanterat bli så också. Kommer även hitta något annat att använda som ben istället för benbockarna som inte blev så bra som jag hade tänkt mig. Ska lägga upp bild sen när "datorhörnan" är helt klar. Just nu fattas det; Christers dator, 3 st vita Lack-hyllor, spotar och kabelgömmor. Så ni får gott vänta ett tag ;)

På kvällen när Christer hade åkt hem och Kevin somnat så byggde jag ihop min Aneboda-byrå. Hann dock inte sätta fast bakstycket eftersom jag inte ville spika så Kevin skulle vakna. Så det ska fixas idag. Måste hitta en fin bordslampa att ställa på den också.. hmm...

Nu ska jag och Kevin göra oss i ordning för vi ska iväg på babycafé med Mia och Meja nu på förmiddagen.

ciao!
/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer