måndag 23 mars 2009

Bojkotta Telia!!

Jag uppmanar ALLA att bojkotta Telia!!

Idag fick jag en räkning på över 6600 kronor för mitt telia fiberlan som jag sa upp i december. De vill att jag ska betala den återstående bindningstiden fram till i slutet av november 2009.
Grejen är den att för det första så ska man inte få någon ny bindningstid när man byter abonnemang inom Telia innan den pågående bindningstiden gått ut (jag hade redan Telia 24mbit som jag skaffade i januari 2008). Sedan kommer de och påstår att jag skaffat Telia fiberlan 50-100mbit vilket de tar nästan 800kr/månaden för. Hmm.. jo det stämmer att jag tog 50-100mbit men inte för den kostnaden. Det verkar ju logiskt att en ensamstående småbarnsmamma tar ett internet som kostar 800kr/månaden. Knappast!! De har inte informerat mig om detta överhuvudtaget. När jag beställde fiberlan frågade jag killen jag pratade med vad min månadskostnad skulle bli. Den skulle hamna endast några kronor över min redan befintliga månadskostnad som låg strax över 300 kr, ja då blev valet enkelt, klart jag tog fiberlan.
På fakturan står det dessutom 371kr/månaden och det är vad jag har betalar fram tills nu men nu påstår de att det är vad det kostar för 2 veckor. Hur ofta betalar man för något 14 dagar i stöten? ALDRIG!
De är bara jävla lurendrejare och blodsugare.

Efter ett samtal med min älskling så blev beloppet nu ändrat till strax över 2000kr uppdelat på 3 månader. Men det är absolut sista gången jag har med Telia att göra!

en riktigt jäkla förbannad
jonna

1 kommentar:

  1. Aj aj, man ska alltså vara glad att det ingår 100mbit i hyranmed andra ord... :)

    SvaraRadera

Kommentarer