måndag 23 mars 2009

Into the ocean

det är de små sakerna som gör det...

Har precis tittat på Bride Wars. Bra film, mycket bra film. Självklart kom tårarna där i slutet... Tänk att man ska vara så mänsklig, jag förstår inte :-P

Helgen gick fort som alltid, jobbade lördag och söndag. Igår var det inte så roligt, hade huvudvärk hela dagen på jobbet och det blev bara värre och värre.. Fick tillsist be Anders komma med alvedon och det var underbart när huvudvärken släppte. Vilken undervar älskling jag har :)

Så igår kväll blev det en sen middag, kebab, Kevin smaskade i sig ordentligt. Sedan stoppade vi honom i säng och vi intog soffan en stund innan vi kröp ner i sängen. Imorse fick vi väcka plutten och det händer inte ofta direkt. Det skulle mysas imorse med "tutta" och "nalla" så Anders och Kevin fick stressa iväg till förskolan imorse.

morgonmys med "nalla" och "tutta" :)

Nu är snart väggen klar i ungarnas rum. Ikväll ska Anders sätta upp gipsskivorna och sen är det bara tapeter och målning kvar. Jippi!!! Jennifers säng ska fixas klart först så hon kan sova där när hon kommer på fredag men så fort det är färdigt får jag äntligen börja med Kevins rum! Det ska bli sååå kul att inreda hans lilla krypin. Vet dock inte riktigt till 100 hur jag ska göra än, har samlat mycket inspiration så ska väl sätta mig ner och skissa lite sen när jag får tid.

Idag ska jag ringa och boka in provet som jag förhoppningsvis kan skriva på onsdag för nästa måndag är det prov igen i Redovisning och Beskattning. Känns som man verkligen vill fatta det till 100% då jag blivit tillfrågad om att hjälpa till med en bokföring åt en enskild näringsidkare, vilket skulle vara väldigt kul att få göra. Men som sagt, då vill jag verkligen veta vad jag gör.

Imorgon är det inskolningssamtal på Kevins förskola. Så vid 12 ska jag och Anders dit, sedan ska han till Af och jag ska försöka hinna plugga lite innan Kevin ska hämtas.

I helgen kommer antagligen pappa upp och hälsar på :)

Nu ska jag plocka fram RoB-böckerna och försöka lära mig det här med Kassaflödesanalyserna och sedan börja med periodiseringarna lite mer.




jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer